Angst een slechte raadgever?
Als het gaat om communicatie vanuit een commercieel oogpunt is de kans groot dat jij in winsttaal spreekt. Met winsttaal bedoel ik dat je jouw doelgroep vooral vertelt wat zij krijgt. ‘Schrijf je in en we houden je op de hoogte’, ‘Registreer en ontvang het speciale e-book’, ‘Doe mee en maak kans op mooie prijzen’.
Winsttaal: vertel wat hij wint
Een klein, retorisch, testje. Welke voel jij?
1. Blijf op de hoogte van trends
2. Blijf niet achter in trends
Verliestaal: vertel wat hij verliest
Wat verliest jouw potentiële klant als hij nu geen actie onderneemt?
Een simpel staaltje neuromarketing
Stel jezelf dus bij iedere uiting de vraag: als mijn potentiële klant nu geen actie onderneemt, wat verliest hij dan? Schrijf vervolgens het antwoord op die vraag om naar een scherpe call to action. Een makkelijk trucje dat voorkomt dat jij nog langer waardevolle leads mist. 😉