Blijf niet achter met SEO én SEA
Het doel van SEO en SEA is identiek: scoren op zoekwoorden die jou een zo hoog mogelijk rendement opleveren. Toch zie je in de praktijk vaak dat organisaties zich focussen op één van de twee: of SEO of SEA. Dat terwijl beide strategieën hand in hand gaan en juist de combinatie je veel kansen kan opleveren. Klinkt aannemelijk? See how it works!
Invloed van SEO op SEA
SEA gaat meestal over Google’s betaalde advertentietool AdWords. AdWords is een veilingsysteem: hoe meer je voor een klik betaalt, hoe hoger jouw advertentie wordt gerankt. Maar wist je dat Google bij het ranken kijkt naar de kwaliteit van een site. Hoe hoger de kwaliteit van jouw pagina des te minder je voor een klik betaalt. En hoe krijg je een kwalitatieve pagina? Door je site in te richten volgens de Search Engine Optimalization richtlijnen. Ik zeg win-winsituatie!
Succesvolle SEO met behulp van SEA
SEA geeft je veel nuttige inzichten om je SEO een boost te geven.
Tip: SEO & SEA
Wil jij hoog eindigen in Google op de meest voorkomende zoekopdrachten? Veel slimmer is het om je site in te richten op minder triviale zoektermen: termen die en verkeer en rendement opleveren. Staar je bij het inrichten van je pagina’s niet blind op verkeer alleen, maar vraag je bij het optimaliseren van je site af: Wat is de kern van ons bedrijf? Waar maken wij het onderscheid en welke niche kunnen we domineren? Het is voor Google van levensbelang om superieure zoekresultaten te genereren. Zodra zoekers gaan twijfelen, verliest Google zijn kracht. Kijk dus altijd met die bril naar de content op jouw pagina’s en beantwoord de vraag van jouw potentiële bezoeker.