Persbericht laten maken

Met een persbericht breng je nieuws over jouw organisatie, product, merk of dienst onder de aandacht van je doelgroepen. Een persbericht verstuur je naar de redacties van verschillende media: van vakbladen tot blogs. Het persbericht is een sterk middel voor het vergroten van je naamsbekendheid.

Waarom een persbericht?

De lancering van een product. Een waardevol nieuwsfeit voor je (potentiële) klanten. Het bereiken van een belangrijke mijlpaal. Laat waardevolle aandacht voor jouw organisatie, product of dienst niet links liggen.

Hoe genereer je free publicity met een persbericht?

Een professioneel persbericht informeert, wekt interesse en niet onbelangrijk: wordt opgepikt door de juiste media. Dat laatste, de media, vormt de sleutel tot succes.

Het belang van een specifieke verzendlijst

Om jouw boodschap daar te krijgen waar de doelgroep zich bevindt, heb je een gerichte verzendlijst nodig. Van beïnvloedende partijen en directe afnemers tot interne en externe publieksgroepen. Ga na waar zij informatie vergaren en denk verder dan dag- en vakbladen, tijdschriften en lokale omroepen. Toonaangevende blogs, online portals, en sociale media als LinkedIn en Twitter vormen een belangrijke informatiebron voor zowel consumenten als professionals.

Een goed persbericht:

Een nieuwswaardige aanleiding is een must voor de kans op plaatsing en het behalen van je uiteindelijke doel: belangstelling vanuit je doelgroep. Praktisch gezien betekent dit: een bondig, oprolbaar persbericht dat aansluit op actuele trends en/of ontwikkelingen.

Een persbericht is tweeledig. Enerzijds wil je de doelgroep aanspreken, anderzijds ben je afhankelijk van de redacteur die jouw persbericht plaatst. Leef je daarom tijdens het opstellen van een persbericht in de positie van de redacteur in en neem daarbij altijd de beoogde lezer als uitgangspunt.

Klinkt logisch. Toch wordt er in de praktijk vaak één persbericht naar alle doelgroepen tegelijk verstuurd. Voor een hoger slagingspercentage maak je enkele persberichten die per doelgroep en bijbehorend medium variëren. Met een goede basistekst is dat een kleine moeite.


Voordelen persbericht

  • Snelle communicatie met verschillende doelgroepen
  • Minimale kosten met een mogelijk enorme impact
  • Backlinks naar je website
  • Online verspreiden; offline publicatie
  • Makkelijk in te plannen
  • Profiteert van het imago en bereik van een medium

Efficiënt & Effectief

Met een persbericht realiseer je snel een groot bereik onder verschillende doelgroepen. Bovendien kan de impact ver uitstijgen boven die van een (dure) campagne.

.
.

.
.
Door naar het formulier

Snel een ijzersterk persbericht nodig?


Op basis van een online formulier verzamel ik de nodige informatie en maak ik een concept. Na het verwerken van eventuele op- en of aanmerkingen is het persbericht klaar voor verzending.

Zoek je een tekstschrijver die veel ervaring heeft met het schrijven van persberichten?
Neem contact met mij op of ga direct door naar het formulier.
Door naar het formulier

.
.

TEKSTSCHRIJVER TILBURG

.
.